I Huvudet på Sofia

Alla inlägg den 1 mars 2015

Av Sofia Andersson - 1 mars 2015 21:54

Haha! Välkommen Mars-månad! Du är efterlängtad. Mycket som händer, denna månad! 5/3 Bio och Middag! 7-8/2 Massagekurs! 21/2 Beck premiär! 28/3 Kalas för Thea & Fanny, 29/3 Hälsa & Harmonimässa i Stockholm, 30/3 Ekonomiföreläsning och slutligen 31/3 FANNY 9 ÅR och en ny kurs!!! ??? puh ???

Av Sofia Andersson - 1 mars 2015 19:57

Hej på er! Som nygammal bloggare med drygt ett år utan blogg är jag nu återigen aktiv som bloggare här på Bloggplatsen. Det har varit skönt på sätt och vis att ha lagt bloggande på hyllan ett tag men nu ska det faktiskt bli roligt att börja igen. Anledningen till att jag sluta var för att jag tillslut fick för mycket att göra och att jag sedan kände att det var onödigt samt att de tillslut blev för enformigt de jag skrev. Jag hade tänkt börja med bloggandet vid nyår men nu får ni nöja er med att jag börjar två månader senare. Bättre sent än aldrig! Den största anledningen till att jag bloggar är att jag har min familj utspritt över hela Sverige och min sambo har en av sina systrar i Spanien. De undrar ofta om vad vi pysslar med så välkomna med dem att läsa om vårt liv och galna upptåg. Jag hoppas på att få många läsare och lite feedback, det är alltid en motivering till att fortsätta blogga. Välkomna!!!

VEM ÄR DÅ JAG;
Mitt namn är Sofia, jag är 32 år. Fyller 33 i maj, men nog om det. Haha. Jag bor tillsammans med min dotter Fanny (snart 9år), min sambo (36 år iår) och hans två barn Thea (10år) och Fredrik (13år) i en 4:a i en liten håla vid namn Tierp. Den hålan ligger så gott som mittemellan Gävle och Uppsala. Jag och min sambo har i september iår varit tillsammans i fem år. Tillsammans har vi inga barn, men vi har en katt vid namn Desteny men hon kallas för Dessie. Dessie är en Maine coon hona och hon är iår två (människoår). Just nu har vi 9 maine coon katter hemma då hon den 12 FEBRUARI blev mamma åt åtta små sötnosar. Vi har numera fullt upp med att ta hand om Dessie och hennes kattungar. Min familj och Dessie är väl ibland annat de jag kommer att blogga om. Barnen går i skola, sambon är för tillfället arbetslös och jag studerande vid Högskolan i Gävle.

Även detta är vad jag kommer att blogga om. Hösten 2013 började jag på Hälsopedagogiska programmet vid Högskolan i Gävle. Det var nog bland det bästa som hänt mig (förutom att bli mamma då såklart). Att ta steget och börja studera på högskolan har gett mig mycket det senaste 1 1/2 åren som jag då innan knappt hade kunnat drömma om. Hälsopedagogiska programmet har omvandlat mina tankar, känslor och värderingar om träning, kost, motion och framför allt hälsa. Jag har utvecklats till en mer medveten och kritisk person, tycker jag iallafall. Tankesättet och medvetna lilla jag har blivit mer noga med vad barnen äter och dricker. Jag har även börjat träna och tänker mer på vad jag stoppar i min kropp.

Under min utbildning som är tre år, jag har gått hälften har jag även gått en Massage utbildning av friskvårdsgruppen och ska nu även i mars utöka mina kunskaper. Just nu kan jag utföra svensk klassisk massage men ska lära mig på riktigt hur man trycker ut knutor, eller såkallade triggerpunkter. Sedan 22 januari har jag ett eget företag där jag masserar andra människor då massage är en faktor till en eventuellt bättre hälsa och ett ökat välbefinnande.

Förutom mitt nyfunna intresse Massage, hälsa, träning och kost har jag även intresse för att fota, då jag ofta är mest bakom kameran. Barnen och katten (katterna är numera mina fotomodeller). Naturen är jag också svag för. Jag tycker även om att blogga, umgås med vänner, umgås med familjen, blogga, resa, shoppa, lyssna på musik, se film och blogga. Andra saker jag tycker om är att exprimentera med kryddor och laga mat. Jag är sedan februari 2014, återförsäljare för alpnaering vilket passar mig utmärkt. Jag tycker även om havet, djur, natur, blommor, smultron och Luleå Hockey.

Detta får nog duga för nuet som en presentation av mig. Jag skrev tidigare vad denna blogg kommer att handla om och det framkommer nog även utifrån mina intressen och det jag tycker om!

Kram på er!
// Sofia

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards